Yasir Naqvi Commits to Working Towards Revitalizing The Prince of Wales Bridge

Revitalizing the Prince of Wales Bridge would build another link between our Community and Quebec


Wednesday, May 23, 2018

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Today, I along with Bob Chiarelli (Ottawa West-Nepean), Nathalie Des Rosiers (Ottawa-Vanier), John Fraser (Ottawa South), Stephanie Maghnam (Kanata-Carleton) and Lovina Srivastava (Nepean) commit to including the revitalization of the interprovincial Prince of Wales Bridge in our Ottawa transit agenda. This would require working with all affected governments, and the Liberal team here in Ottawa have the relationships and experience to do that.

 

If elected, Ottawa area Liberal MPPs would work with Ottawa, Gatineau and the Federal Government to explore turning the bridge into an expansion of LRT, building another link between our community and Quebec.


Restoration of the bridge as a rail link between Quebec and Ontario, residents and tourists would create a new active transportation route between the two provinces that will improve commuter times and strengthen the already close relationship between the Cities of Ottawa and Gatineau.

 

This LRT link would also reduce congestion during rush hours on the other cross-border connections in both Ottawa and Gatineau, making it easier for local residents to get where they need to go, faster. 

 

The Ottawa area Liberal candidates will work very closely with the City of Ottawa on any proposal and/or request for funding that is put forward to ensure it is in line with our fiscal plan.

 

The Ontario Liberal record and commitment to Ottawa transit is clear, having invested over $1.6 billion to connect Algonquin College and Moodie Drive in the west, Riverside South and the airport to the south, and Trim Road in the east to Ottawa's downtown core through the LRT. 

 

With continual mistakes in the NDP platform, who knows if they even have funding for transit, let alone Ottawa LRT. Also, with absolutely no platform, and billions in promised cuts by the PC’s, we should be worried about LRT’s continued growth under a Doug Ford government. 

 

Ontario Liberals are the only party committed to working towards expanding Ottawa LRT in innovative and new ways.




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Aujourd'hui, moi, Bob Chiarelli (Ottawa Ouest-Nepean), Nathalie Des Rosiers (Ottawa Vanier), John Fraser (Ottawa Sud) et Stephanie Maghnam (Kanata-Carleton)  sommes engagés à inclure la revitalisation du pont interprovincial Prince-de-Galles dans leur programme sur le transport à Ottawa. Ceci requerra la coopération des trois niveaux de gouvernement, et l'équipe libérale d'Ottawa a les relations et l'expérience qu'il faut.

Si nous sommes élus, nous travaillerons avec Ottawa, Gatineau et le gouvernement fédéral en vue de faire de ce pont une prolongation du Train Léger, créant ainsi un lien de plus entre notre communauté et le Québec.

Le restaurer pour en faire une route active entre nos deux provinces, pour nos résidents et pour les touristes, il améliorerait grandement le trajet quotidien au travail et renforcerait les relations déjà étroites entre les villes d'Ottawa et de Gatineau.

Cette nouvelle ligne du Train Léger réduirait la congestion des heures de pointe sur les autres ponts entre Ottawa et Gatineau, et permettrait que nos résidents se rendent plus facilement là où ils doivent se rendre.

Nous travaillerons  de près avec la Ville d'Ottawa pour s'assurer que toute proposition ou demande de financement soit conforme avec notre cadre fiscal.

Nos engagement  envers le transport en commun à Ottawa est clair: nous avons déjà investi 1.6 milliard de dollars dans le Train Léger pour relier le Collège Algonquin et la promenade Moodie à l'ouest, Riverside Sud et l'aéroport au sud et Trim Road à l'est jusqu'au centre-ville d'Ottawa.

Avec des erreurs à répétition dans le programme du NPD, qui sait s'ils pourront trouver le financement pour le transport en commun à Ottawa, sans parler du Train Léger. Quant au PC, qui n'a aucune plateforme mais qui promet des milliards en compressions, on ne peut que s’inquiéter de l'avenir du Train Léger sous un gouvernement Ford.

Le parti libéral d'Ontario est le seul à s'être engagé à l'expansion du Train Léger de façon innovatrice.